Logo-Köszönet az Mmsstv programnak!                                    Renault 4 TL 1968-12-30

                    


  
  Ezen az oldalon az 1971 óta  családtagnak számító Renault 4-es autóról, és azzal kapcsolatos dolgokról találsz képeket.
    Az oldal alcime lehetne, hogy egy darab vas is lehet családtag, a másik alcim, hogy a pénzszórásnak mimcs határa.
   
    Műszaki adatok:

849cm³  25LE
640Kg 
Motor:  4hengeres, soros, vízhűtéses OTTO motor, hengerenként két szeleppel
Mechanikus megszakító, mechanikus AC pumpa (A Twingo blokkján rajta van egy lecsavarozott nyílás az R4  AC pumpája helyén....)

Fogyasztás 39évesen, egy valamikori motorgenerállal: 6-7L/100Km @90Km/h
Maximális sebesség vizszintes talajon: Kb 110Km/h
5személy szállítása, vagy két személy+hatalmas poggyásztér   (a hátsó pad és háttámla zsanérosan behajtható a lábtérbe)
4 sebesség, a motor elején lévő váltóval, ezért minden sebességi fokozat "tükörben" van a normál váltó pozícióval           
Elől-Hátúl dobfék,  egykörös fékrendszer, fékrásegítés nélkül
Fogasléces kormánymű, elől, hátúl torziós rugózás (nagyon kényelmes)
Az autó hátuljának magassága állitható a torziók Excenteres feszítésével!
Gyárilag 6V / Dinamó (átalakitva egy újabb évjárat 12V/ generátor rendszerére)
A gyári állapot szerint semmilyen elektronika nincs a kocsiban: csupán egy mechanikus fesszabályozó.
Az autó akkumulátor nélkül is könnyedén inditható betolással, vagy kurblival!

A majdnem 40-év alatt háromszor látta az Atlani-Óceánt, párszor átkapaszkodott az alpokon,
és  nagyon sokat ingázott a 4. úton . (Csak a 4.ut minimum 300 000Km)

Kétszer hátúlról, egyszer előről mentek neki, és egyszer-egyszer végigtörték mindkét oldalát.
Egyszer álltában totálkárra tört. (részletek lejjebb)
Háromszor lett az eredeti szinre  újrafestve, motorcsere eddig nem volt.
Az ererdeti rendszám: IP 49-57 (Nagyon sajnálom, hogy annak idején a rendszámcsere előtt nem vesztettük el.....) 


A Műszerfal:

Műszerfal: Nincs elbonyolítva!

 Motortér, akku nélkül
     

Az autó előről:


Hátulról:





Az autó pár éve, a saját helyén állva (ahol kb 20éve áll)  totálkárra tört, mert a szomszédos ház tetejéről
ráesett egy kb 80Kg összefagyott hótömb. Sirtam amikor megláttam.


Az autó teteje befordult, miközben széttolta a két oldalát.


Kb 30cm-el volt az eredeti szint alatt. Szerencsére nem szakadt el a lemez.
Egyébként: A háznak volt biztositása, a kárt elismerték, az autó saját, fizetett helyen áll, és  nem kaptam egy fillért sem,
mert a biztosítás felellősségbiztosítás volt, és ekkor csak akkor fizetnek, ha a háznak felróható a kár okozása.
Mivel a tetőn van hófogó, és az nem szakadt le, igy nem tehetnek az onnan leeső jegekről....
És mégegy: Éves avultatással számolva vajon mennyit kaptam volna?

Rejtő Jenőtől egy idézet: "Mi egy bank kirablása a megalapításához képest....."

Ezt a törést ki tudta kalapálni!    beszakadt és oldalt szétnyílt    

Az autót 40 éve ugyan az a karosszérialakatos javítja   :)


A mester, aki kb 3000 melegítéssel a fent és lent  látottra kijavította:
   
        Érdemes megbecsülni a jó szakembereket.